Program rozwoju, w których braliśmy udział

Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych w DonKwiat Sp. z o.o. poprzez integrację technologii informatycznych i operacyjnych oraz wdrożenie robotów przemysłowych.

Tytuł projektu:
Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych w DonKwiat Sp. z o.o. poprzez integrację technologii informatycznych i operacyjnych oraz wdrożenie robotów przemysłowych.
Opis działań:
Realizacja projektu zakłada przeprowadzenie następujących działań:
- Przeprowadzenie audytu technologicznego/diagnozy dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstwa i opracowanie mapy drogowej.
- Automatyzację poprzez integrację technologii informatycznych i operacyjnych (IT/OT).
- Robotyzację poprzez wdrożenie robotów przemysłowych.
Grupy docelowe:
Wśród grup korzystających z efektów projektu można wymienić klientów firmy. Klienci DonKwiat Sp. z o. o. to głównie firmy z branży ogrodniczej oraz szkółkarskiej, szkółki roślin, firmy ogrodnicze, markety, sklepy ogrodniczo – budowlane oraz hurtownie ogrodnicze.
Cel projektu:
Kompleksowe wsparcie przedsiębiorstwa DonKwiat Sp. z o. o. w zakresie automatyzacji i robotyzacji, mające na celu zwiększenie innowacyjności procesów produkcji oraz produktywności.
Planowane efekty:
Wprowadzenie technologii Przemysłu 4.0 w DonKwiat Sp. z o. o. pozwoli na uzyskanie przewagi konkurencyjnej m.in. w zakresie:
– cyfryzacji oferty produktowej zwiększając zakres oferty i w ten sposób będąc bardziej kompleksowym dostawcą w stosunku do części konkurentów i pozwalając na konkurowanie z globalnymi konkurentami branżowymi,
– optymalizacji kosztów produkcji co przełoży się na zwiększenie zysków oraz możliwości większej konkurencyjności cenowej produktów,
– poprawy jakości wyrobów co przełoży się na niższe koszty obsługi handlowej/reklamacji, niższe koszty produkcji, a także poprawa wizerunku marki DonKwiat Sp. z o. o.
Wartość projektu:
5 263 785,00 zł.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
2 997 075,00 zł.
FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Poprawa pozycji rynkowej DonKwiat Sp. z o. o. poprzez wykorzystanie procesów wzorniczych – wdrożenie w przedsiębiorstwie innowacji produktowej.

Tytuł projektu:
Poprawa pozycji rynkowej DonKwiat Sp. z o. o. poprzez wykorzystanie procesów wzorniczych – wdrożenie w przedsiębiorstwie innowacji produktowej.
Opis działań:
Przedmiotem projektu jest:
- PRZEPROWADZENIE AUDYTU WZORNICZEGO obejmującego całościową analizę działalności Beneficjenta pod względem potencjału i potrzeb wzorniczych z uwzględnieniem ekoprojektowania (częścią audytu była analiza wzornicza przedsiębiorstwa w zakresie oferty produktowej, modelu biznesowego, technologii, struktury organizacyjnej, procesów komunikacji, strategii marketingowej, oraz zdefiniowania kluczowych w kontekście beneficjenta trendów branżowych, stosowania zasad ekoprojektowania), analizę potrzeb Beneficjenta w zakresie zarządzania wzornictwem, analizę oferty pod kątem wykorzystania wzornictwa i potencjału rynkowego Beneficjenta.
- OPRACOWANIE STRATEGII WZORNICZEJ zawierającej rekomendacje w zakresie dalszych działań związanych ze stosowaniem wzornictwa w firmie.
Wdrożenie rekomendacji zawartych w strategii wzorniczej obejmujących:
- WPROWADZENIE NOWEJ OFERTY PRODUKTOWEJ.
- STWORZENIE SYSTEMU IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ WRAZ Z MATERIAŁAMI MARKETINGOWYMI.
Grupy docelowe:
- Firm z branży ogrodniczej oraz szkółkarskiej.
- Szkółki roślin.
- Firmy ogrodnicze.
- Markety.
- Sklepy ogrodniczo – budowlane.
- Hurtownie ogrodnicze.
- Uniwersalne kratki trawnikowe to innowacyjne rozwiązanie, które może odgrywać kluczową rolę w różnych miejscach, takich jak: ogrody, podjazdy, tarasy, czy inne obszary zielone, w tym wąwozy, skarpy, place zabaw, osiedlowa zieleń, chodniki w miastach oraz kanały melioracyjne. Dzięki nim możliwe jest stworzenie równego, estetycznego trawnika / zieleni, a jednocześnie umożliwienie automatycznego nawadniania, co wpływa korzystnie na stan roślinności.
- Nowe produkty są dostępne dla osób o szczególnych potrzebach, w tym indywidualnych, wynikających z braku pełnej sprawności.
Cel projektu:
Celem nadrzędnym projektu jest wzrost konkurencyjności DonKwiat Sp. z o. o. poprzez zastosowanie wzornictwa, jako źródła innowacji. Poprzez wdrożenie strategii wzorniczej Beneficjent zamierza osiągnąć następujące cele:
- Wdrożenie innowacji marketingowej – stworzenie systemu identyfikacji wizualnej wraz z materiałami marketingowymi.
- Wdrożenie innowacji produktowych kolekcji modułowych uniwersalnych ekokratek i obrzeży kratek oraz doniczek dedykowanych do upraw róż.
- Wzrost przychodów przedsiębiorstwa.
- Utrzymanie produkcji z surowców 100 % z recyklingu.
Planowane efekty:
- Zakup środków trwałych oraz usług doradczych.
- Wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów.
- Wzrost przychodów.
- Zmniejszenie kosztów produkcji nowych produktów.
- Optymalizacja zysku.
- Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa Beneficjenta dzięki wykorzystaniu wzornictwa.
- Poprawa komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Wartość projektu:
5 209 050,00 PLN.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
2 972 000,00 PLN.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej w zakładzie produkcyjnym DonKwiat.

Tytuł projektu:
Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej w zakładzie produkcyjnym DonKwiat.
Opis działań:
- Zainstalowanie generatora zamykania z odzyskiem energii.
- Zainstalowanie dedykowanego oprogramowania STIC (Stork Total Injection Control).
- Zastosowanie nowego sterowania pompą hydrauliczną.
- Zainstalowanie oprogramowania do automatycznej redukcji ciśnienia akumulatora.
Realizacja projektu zakłada wdrożenie innowacji procesowej – wyeliminowanie procesu przemiany energii elektrycznej w hydrauliczną a następnie w napęd wtryskarki, co umożliwi bezpośrednią zamianę energii elektrycznej w napęd maszyny. Integralną częścią projektu jest zastosowanie układu odzysku energii elektrycznej uwalnianej podczas hamowania, odblokowywania oraz ryglowania do ponownego jej wykorzystania.
Grupy docelowe:
- DonKwiat Sp. z o.o.
Cel projektu:
Celem realizacji projektu jest zmniejszenie zużycia energii elektrycznej w obszarze wtryskarek w zakładzie produkcyjnym DonKwiat Sp. z o.o. W ramach przedsięwzięcia planuje się kompleksową modernizację 11 wtryskarek poprzez zastosowanie nowoczesnych oraz innowacyjnych generatorów zamykania z odzyskiem energii w 11 energochłonnych wtryskarkach wraz z dodatkowym oprogramowaniem wchodzącym w skład całego zastawu gwarantującego radykalne zmniejszenie zużycia energii elektrycznej do napędu zamykania wtryskarek.
Planowane efekty:
- Wzrost wydajności pracy.
- Oszczędność energii pierwotnej.
- Zmniejszenie emisji CO2.
Wartość projektu:
5 960 754,20 PLN.
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
4 157 247,94 PLN.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Celem projektu jest wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa DonKwiat Sp. z o. o. poprzez udział w targach międzynarodowych

Tytuł projektu:
DonKwiat Sp. z o. o. na rynkach zagranicznych.
Opis działań:
Celem projektu jest wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa DonKwiat Sp. z o. o. poprzez udział w targach międzynarodowych:
- FRUIT LOGISTICA – BERLIN (7-9 luty 2024).
- ICBC – BERLIN (16-17 kwiecień 2024).
- MACFRUT & INTERNATIONAL BLUEBERRY DAYS – RIMINI (8-10 maj 2024).
- HUNGAROGREEN – BUDAPESZT (5-7 wrzesień 2024).
- FLORMART – PADWA (25-27 wrzesień 2024).
- IBERFLORA – WALENCJA (3-5 październik 2024).
- INDARGRA – BUKARESZT (25-29 październik 2024).
Przedmiotem promocji na targach będą:
- Doniczki. – Nawodnienia.
- Produkty z serii „Dla domu”.
- Produkty z serii „Dla budownictwa”.
Wszystkie produkty będące przedmiotem internacjonalizacji są produkowane w miejscowości Mikuszewskie w zakładzie produkcyjnym DONKWIAT.
Grupy docelowe:
Bezpośrednią grupą docelową są klienci Wnioskodawcy. Wieloletnie doświadczenie w produkcji doniczek, wielkość przedsiębiorstwa, odpowiedzialność za pracowników czy chęć rozwoju sprawia, że asortyment DonKwiat musi być kierowany do odbiorców doceniających cechy produktów marki. Takich, którzy mogą zapewnić stałe zlecenia zakupowe, akceptują wycenę i zamawiają hurtowe ilości produktów. Cechy te spełniają jedynie szkółki, firmy ogrodnicze oraz niektóre hurtownie czy markety. Firma kieruje swoje produkty głównie do firm z branży ogrodniczej oraz szkółkarskiej. Interesariuszami zewnętrznymi są:
- Szkółki roślin.
- Firmy ogrodnicze.
- Markety i sklepy ogrodniczo – budowlane.
- Hurtownie ogrodnicze.
W kwestii wielkości, są to w znacznej większości firmy średnie i większe firmy, szukające stałych dostawców dużej ilości konkretnych produktów.
Cel projektu:
Celem projektu jest wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa DonKwiat Sp. z o. o. poprzez udział w targach międzynarodowych:
Planowane efekty:
Spodziewane rezultaty realizacji projektu to: – Zwiększenie rozpoznawalności produktów DONKWIAT na rynkach zagranicznych dzięki promocji na najbardziej znaczących targach branży. – Wzrost sprzedaży produktów na eksport, mających duży potencjał konkurowania na rynkach międzynarodowych. – Zwiększona widoczność – targi umożliwią Wnioskodawcy zaprezentowanie swoich produktów dużej oraz zróżnicowanej publiczności. – Możliwości tworzenia sieci kontaktów – targi stanowią dla Wnioskodawcy platformę do nawiązywania kontaktów i łączenia się z innymi firmami, potencjalnymi klientami i ekspertami branżowymi oraz budowania siatki dystrybucji. – Badania rynku – Wnioskodawca będzie mógł zebrać cenne badania rynku i informacje zwrotne od klientów poprzez bezpośrednie interakcje z uczestnikami targów. – Kształtowanie rynku – Wnioskodawca będzie mógł pokazywać nowości, kreować trendy, poruszać ważne tematy branżowe. – Generowanie kontaktów – zbieranie kontaktów do firm i osób zainteresowanych produktem Wnioskodawcy, to jedna z kluczowych zalet targów. Targi oferują firmom nowe szanse sprzedaży oferty poprzez angażowanie się w bezpośrednie kontakty z potencjalnymi klientami. – Wywiad konkurencyjny – Wnioskodawca będzie mógł zbierać cenne informacje o swoich konkurentach i być na bieżąco z trendami w branży, obserwując, co inni prezentują na targach. Finalnym rezultatem projektu będzie zwiększenie konkurencyjności DONKWIAT i poprawa wyniku finansowego, co będzie podwaliną do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Projekt ponadto przyczyni się do promowania polskich produktów poprzez zaprezentowanie produktów atrakcyjnych rynkowo i o wysokiej jakości szerokiej rzeszy odbiorców w różnych regionach świata.
Wartość projektu:
202 605,60 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich:
78 710,00 PLN.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Celem projektu jest komercjalizacja prac badawczo – rozwojowych poprzez uruchomienie produkcji artykułów (doniczek) z modyfikowanych tworzyw polimerowych do zastosowań w ogrodnictwie i szkółkarstwie.

Tytuł projektu:
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa DonKwiat Grzegorz Smołecki.
Cel projektu:
Celem projektu jest komercjalizacja prac badawczo – rozwojowych poprzez uruchomienie produkcji artykułów (doniczek) z modyfikowanych tworzyw polimerowych do zastosowań w ogrodnictwie i szkółkarstwie.
Planowane efekty:
Wyposażenie przedsiębiorstwa w infrastrukturę niezbędną do uruchomienia produkcji innowacji opracowanych w wyniku przeprowadzonych prac badawczo-rozwojowych.
Wartość projektu:
3 524 811, 00 PLN.
Wartość dofinansowania:
1 999 900, 00 PLN.
Podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez inwestycję w odnawialne źródła energii oraz ochrona i poprawa stanu środowiska naturalnego.

Tytuł projektu:
Produkcja energii z OZE w firmie DonKwiat Grzegorz Smołecki.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez inwestycję w odnawialne źródła energii oraz ochrona i poprawa stanu środowiska naturalnego.
Planowane efekty:
Wyposażenie przedsiębiorstwa Wnioskodawcy w instalację służącą do produkcji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.
Wartość projektu:
240 470, 19 PLN.
Wartość dofinansowania:
127 077, 74 PLN.
Wsparcie na finansowanie kapitału obrotowego w związku z pogorszeniem sytuacji przedsiębiorstwa w wyniku pandemii COVID-19

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020.
Osi Priorytetowej 3 Konkurencyjność przedsiębiorstw, 3.7 Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw – Finansowanie kapitału obrotowego mikro i małych przedsiębiorstw.
TYTUŁ PROJEKTU:
„Wsparcie na finansowanie kapitału obrotowego w związku z pogorszeniem sytuacji przedsiębiorstwa w wyniku pandemii COVID-19”
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
105 253, 20 PLN
CEL PROJEKTU:
Finansowanie kapitału obrotowego oraz kosztów bieżącej działalności przedsiębiorstwa.
PLANOWANE EFEKTY:
W efekcie Beneficjent uzyskał wsparcie pozwalające na poprawę sytuacji przedsiębiorstw, która uległa pogorszeniu z powodu wystąpienia pandemii COVID-19.
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez ułatwienie dostępu do wysokiej jakości usług doradczych

Tytuł projektu:
Wzrost konkurencyjności Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki poprzez ułatwienie dostępu do wysokiej jakości usług doradczych.
Cel projektu:
Celem realizacji projektu jest podniesienie jakości i efektywności zarządzania przedsiębiorstwem poprzez skorzystanie z wysokiej jakości specjalistycznych usług doradczych.
Planowane efekty:
Skorzystanie przez przedsiębiorstwo ze specjalistycznych usług doradczych przyczyni się do obniżenia kosztów, oszczędności czasu, poprawy jakości, zwiększenia efektywności, łatwiejszego dostępu do informacji, automatyzacji i ujednolicenia procedur, optymalizacji procesów produkcyjnych, poprawy bezpieczeństwa danych oraz optymalizacji stanów magazynowych.
Wartość projektu:
228 780, 00 PLN.
Wartość dofinansowania:
148 800, 00 PLN.
Wzrost konkurencyjności Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki

Tytuł projektu:
Wzrost konkurencyjności Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki.
Cel projektu:
Celem projektu jest komercjalizacja prac badawczo – rozwojowych poprzez uruchomienie produkcji ekologicznych produktów z tworzyw polimerowych modyfikowanych dodatkami funkcjonalnymi do zastosowań w zagospodarowaniu terenów zielonych.
Planowane efekty:
Wyposażenie przedsiębiorstwa w infrastrukturę niezbędną do uruchomienia produkcji innowacji opracowanych w wyniku przeprowadzonych prac badawczo-rozwojowych.
Wartość projektu:
3 513 623, 51 PLN.
Wartość dofinansowania:
1 999 623, 13 PLN.
Poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa

Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa Z.P.T.S.”Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki”.
Celem projektu jest zwiększenie efektywności energetycznej przedsiębiorstwa poprzez gruntowną termomodernizację budynku produkcyjnego Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki.
Dofinansowanie projektu z UE: 1 465 093, 39 PLN.
Wartość dofinansowania:
1 999 623, 13 PLN.
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez wdrożenie strategii wzorniczej

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.4 Wzór na konkurencję, II Etap
Tytuł Projektu: „Wzrost konkurencyjności Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki poprzez wdrożenie strategii wzorniczej”.
Okres realizacji Projektu: 01/05/2018 – 24/07/2019.
Całkowita wartość Projektu: 5 270 550.00 PLN
Kwota dofinansowania z UE: 2 978 500.00 PLN
CEL GŁÓWNY PROJEKTU: Celem projektu jest wzrost konkurencyjności firmy poprzez wdrożenie rekomendacji zawartych w strategii wzorniczej skutkujące wdrożeniem na rynek nowych produktów.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
- Zakup środków trwałych i wartości materialnych i prawnych.
- Wprowadzenie na rynek innowacyjnych produktów.
- Wzrost przychodów.
- Zmniejszenie kosztów produkcji nowych produktów.
- Optymalizacja zysku.
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez wdrożenie wyników prac B+R

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Oś priorytetowa III Konkurencyjność przedsiębiorstw
Działanie 3.7 Wzrost konkurencyjności MŚP
Tytuł Projektu: Wzrost konkurencyjności Z.P.T.S „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki poprzez wdrożenie wyników prac B+R.
Wartość Projektu: 3 490 675, 55 PLN
Wartość dofinansowania: 1 986 563, 32 PLN
Cel Projektu: Wzrost konkurencyjności firmy poprzez uruchomienie produkcji zintegrowanego zestawu podtrzymującego do upraw krzewów z rodziny Rosoideae wraz z systemem hydroponicznym.
Planowane efekty: Wyposażenie przedsiębiorstwa w infrastrukturę niezbędną do uruchomienia produkcji zintegrowanego zestawu podtrzymującego do upraw krzewów z rodziny Rosoideae wraz z systemem hydroponicznym.
Wdrożenie wyników prac B+R poprzez uruchomienie produkcji opakowań cienkościennych

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.3 Ponadregionalne powiązania kooperacyjne
Poddziałanie 1.3.1 Wdrażanie innowacji przez MŚP
Tytuł Projektu: Wdrożenie wyników prac B+R poprzez uruchomienie produkcji opakowań cienkościennych wykorzystywanych w ogrodnictwie oraz szkółkarstwie.
Okres realizacji Projektu: 01/03/2017 – 31/01/2019
Całkowita wartość Projektu: 12 296 925, 00 zł.
Kwota dofinansowania z UE: 6 998 250, 00 zł.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Celem projektu jest wdrożenie przeprowadzonych na zlecenie Wnioskodawcy prac B+R poprzez uruchomienie produkcji opakowań cienkościennych wykorzystywanych w ogrodnictwie oraz szkółkarstwie.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
Najważniejsze rezultaty, które Wnioskodawca planuje osiągnąć to:
- Wzrost zatrudnienia: nowe miejsca pracy utworzone w związku z realizacją Projektu.
- Dynamiczny wzrost przychodów: w efekcie sprzedaży nowych produktów.
SPOSÓB WYKORZYSTANIA REZULTATÓW PROJEKTU:
- Nowa oferta produktowa zostanie wykorzystana na potrzeby ekspansji na nowe rynki zbytu.
- Realizacja Projektu przełoży się na dynamiczny rozwój firmy – wygenerowane zyski umożliwią realizację kolejnych projektów inwestycyjnych.
- Poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w oparciu o innowację nastąpi poprawa wizerunku firmy, co przełoży się na wzmocnienie pozycji przedsiębiorstwa w relacjach z kontrahentami i klientami.
Podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez wzrost wykorzystania procesu projektowania wzorniczego

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020
Oś priorytetowa I Przedsiębiorcza Polska Wschodnia
Działanie 1.4 Wzór na konkurencję
I Etap
Tytuł Projektu: Podniesienie konkurencyjności firmy Z.P.T.S. „Don-Kwiat” Grzegorz Smołecki poprzez wzrost wykorzystania procesu projektowania wzorniczego.
Okres realizacji Projektu: 01/03/2017 – 30/06/2017.
Całkowita wartość Projektu: 122 385, 00 zł.
Kwota dofinansowania z UE: 84 575, 00 zł.
CEL GŁÓWNY PROJEKTU:
Wzrost konkurencyjności firmy poprzez zwiększenie jego potencjału w zakresie zarządzania wzornictwem oraz wzrost wykorzystywania wzornictwa w działalności gospodarczej skutkujące wdrożeniem na rynek nowych produktów.
CELE SZCZEGÓŁOWE PROJEKTU:
Najważniejsze rezultaty, które Wnioskodawca planuje osiągnąć to:
- Przeprowadzenie audytu wzorniczego.
- Zdefiniowanie problemów wzorniczych.
- Opracowanie strategii wzorniczej.
PLANOWANE EFEKTY PROJEKTU:
Głównym rezultatem będzie strategia wzornicza przedsiębiorstwa określająca m.in. poziom wykorzystania wzornictwa w firmie oraz jej potencjału w tym zakresie, definiująca problemy wzornicze w zakresie produktów i innych procesów biznesowych oraz zawierająca rekomendacje dalszych szczegółowych działań dla firmy. Skorzystanie z usług profesjonalnej firmy wzorniczej – praktycznie zajmującej się wzornictwem przemysłowym oraz w przyszłości wykorzystanie w działalności gospodarczej efektów doradztwa będzie dla Wnioskodawcy kluczowym rezultatem projektu. Działania te przełożą się wdrożenie nowych produktów.
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez wdrożenie innowacyjnej technologii wytwarzania cienkościennych, termoplastycznych doniczek produkcyjnych, ogrodniczych i szkółkarskich

Firma ZPTS „DON-KWIAT” Grzegorz Smołecki zgodnie z umową o dofinansowanie projektu 08.12-UDA-RPLU.01.02.00-06-812/12 z dnia 04-02-2013 w terminie od 01.09.2013 do 28.02.2014 realizowała projekt pt. „Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa DON-KWIAT poprzez wdrożenie innowacyjnej technologii wytwarzania cienkościennych, termoplastycznych doniczek produkcyjnych, ogrodniczych i szkółkarskich” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego Działanie 1.2 Dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorstw.